Laatste verslag voor Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Merel Jas - WaarBenJij.nu Laatste verslag voor Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Merel Jas - WaarBenJij.nu

Laatste verslag voor Nieuw-Zeeland

Door: Wat denken jullie:)

Blijf op de hoogte en volg Merel

02 Maart 2014 | Nederland, Arnhem

Hee lieve allemaal!

Allereerst bedankt voor al jullie lieve reacties! Echt heel leuk:) Ga zo door! Haha. Grapje. Maargoed, hier dus weer een verslag!

We waren geeindigd op het moment dat ik weer in Sydney centrum aangekomen was. Toen ik klaar was met het schrijven van dat oneindig lange verhaal zijn we Sydney in gegaan. We liepen George Street af naar een suburb die The Rocks heet. Dat is het oudste gedeelte van Sydney! We hadden de tip gekregen om te gaan eten bij Pancakes on the Rocks. Dus wij zoeken, en het gevonden hoor! Heerlijk pannenkoeken gegeten! Het zijn een soort amerikaanse pannenkoeken, niet de pannenkoeken waarvan ik er al heel wat heb weggebracht:) Heel lekker! Met aardbeien, suiker, ijs en maple syrop. Ik weet niet precies hoe je dat 'vertaald' maar het was wel heel lekker:)
Daarna naar het operahuis. De vorige keer was het afgesloten vanwege een concert en kon ik niet echt dichtbij komen, maar deze keer was er dus geen concert, en konden we dus wel dichtbij komen! En we liepen er naartoe, en toen liepen er een paar hele lange jongens voor ons!
En dan bedoel ik ook echt heel lang! Dus Maud, (meisje waarmee ik was) zei, Wow! Moet je kijken hoe lang zij zijn! En ik zei: Hoeveel koppen scheelt het wel niet met mij! En best wel hard ook! Maar ze zeiden niks, dus ze verstonden ons niet! (Dachten wij......)

Daarna dus naar het operahuis. Heel mooi! Nog een paar foto's gemaakt op de trappen. Waar heel veel mensen ten huwelijk worden gevraagd! Niet toen wij er waren helaas..... Even eromheen gelopen. WE hadden echt heel mooi weer!
Daarna even in de Botanical gardens gezeten, die liggen er pal naast.
Zitten we naast die lange jongens. Na even luisteren kwamen we er achter dat ze Nederlands waren, en dat ze ons hoogstwaarschijnlijk wel hadden verstaan:) Hahah.

Even door de gardens gelopen (Die eerlijk gezegd niet megamegaboeiend zijn....) en door Hyde Park teruggelopen naar het hostel.
Daarna gekookt, (Pasta Pesto, de backpackersuitvinding: kook pasta, doe er een beetje kaas doorheen, een beetje pesto en rucola en voila!)
en gegeten en daarna op de kamer een film gekeken. Ik ontwikkel hier de gewoonte om tijdens een film, meestal halverwege, gewoon in slaap te vallen, dus de andere helft van de film heb ik niet gezien.
Daarna lekker geslapen! Het bed kraakte als een malle! Als ik iemand mee naar boven had genomen had dat niet onopgemerkt gebleven, laten we het daarop houden:) Dus ik was nogal bang om me te bewegen. Om een paar redenen: 1, dat ik iemand wakker zou maken, en 2, dat ik ervoor zou zorgen dat het bed in elkaar zou storten. Dat gebeurde niet, wees niet bang.

Na lekker geslapen te hebben, zijn we met z'n drieeen naar het aquarium gegaan. Hele mooie vissen gezien, zeepaarden, vogelbekdieren, roggen, etc. Alleen geen witte haaien en megaschildpadden, wat ik wel jammer vond:) Daarna Caela gebeld, een meisje die we op de cursus hadden ontmoet en die in Sydney woont, en gevraagd of ze mee wilde naar het strand! Dus wij op naar Bondi Beach (en me deze keer laten insmeren op m'n rug, zie verslag nummer 2) en daar heerlijk gezwommen. Ze waarschuwden daar voor sterke stroming, en daar hadden ze gelijk in! Als je tot je kuiten in de zee stond voelde je de zee al 'trekken'! We hebben wel lekker gezwommen, maar de stroming was zo sterk!
Op het strand even m'n geliefde zuster gebeld, want die was jarig:)! Gratuliere!

Daarna met z'n vieren wezen eten bij een pizzaria. 20 dollar voor een pizza is heel normaal! Daarna afscheid genomen van Caela en door naar het hostel. De volgende dag moesten we weg, dus alvast wat ingepakt.

De volgende dag gingen Lucy (ook van de cursus!) en ik naar Canberra. Zij moet haar visum voor Mongolie regelen, en dat kan je alleen maar in Canberra doen. En ik wilde Canberra eigenlijk wel zien, dus vandaar!
Eerst nog Sydney in geweest, want onze trein ging pas laat. Naar het Australisch Museum geweest. Met alle gevaren die er wel niet zijn Australie. Van de meeste spinnen ga je niet dood, maar als je gestoken wordt door de box jellyfish heb je 4 minuten om een injectie te halen, als je dan nog niet gillend op de grond ligt van de pijn, omdat het heeel erg pijn schijnt te doen. Je merkt in ieder geval wel dat je gestoken wordt. Maar dat is gelukkig nog niet aan de orde!

Daarna even in het park gezeten, want Lucy d'r camera had zand gegeten en deed het niet meer, dus die moest naar een dichtbijzijnde winkel om een nieuwe camera te kopen. Daarna terug naar het hostel om onze tassen op te halen, en op naar Canberra. De reis duurt zo'n 4,5u en we kwamen daar rond half 11 aan. Je zou denken dat de hoofdstad van Australie best druk is om half 11 's avonds, maar dat is niet helemaal zo! HElemaal niemand, compleet verlaten. Wij naar de bus, en wij vragen of hij naar het hostel ging (Het ENIGE hostel in Canberra !??!). En ja dat ging hij. 'Hebben jullie een internationale studentenkaart??' vroeg hij. Ehm, nee zei ik. Hij vroeg het nog een keer. En ik zei weer nee. Toen vroeg hij het voor de derde keer, en toen zei ik natuurlijk: Ja, die hebben wij! (Soms.....) Dus kregen we ons kaartje voor de helft van de prijs:) Toen naar het hostel. We hadden onderweg gewoon op straat kunnen gaan liggen, er is daar dus helemaal niemand op straat. Ingecheckt en alles en toen naar de kamer. Om 11u 's avonds lag iedereen al te slapen! En een stank in die kamer, niet normaal. Iemand had teveel uien en bonen gegeten. Pfff.

Wij gaan slapen, en de volgende ochtend lekker gedouched. Het is wel een heel schoon hostel! Lucy was al vroeg op pad gegaan om dat visum aan te vragen. Ik ging rond 11u met een Engels meisje ontbijten. Maar wat is Canberra een vreemde stad! 40% van de mensen werkt voor de regering, dus iedereen loopt rond in business suits. En de rest is niet bijster gezellig, en blijft meestal binnen! Ze hebben Canberra tot hoofdstad gemaakt omdat Sydney en Melbourne ruzie hadden over wie de hoofdstad mocht worden, en toen hebben ze Canberra gebouwd. Maar gewoon een paar gebouwen geplant, en that's it! Helemaal geen sfeer!
We zijn naar het museum gegaan, maar dat was niet een megasucces. Gelukkig was het gratis:) Ik heb wel ontdekt dat m'n Akubrahoed is gemaakt van konijnenvilt. En een stukje van Rabbit Proof fence gezien, dus dat was wel interessant.

Daarna terug naar de stad zelf en even gewinkeld. Ik niet, want ik mag niets kopen. M'n backpack heeft na een aantal rigoreuze opruimingen eindelijk een normaal formaat, en dat wil ik liever zo houden. Maar als ik terugkom:):):) Hihi. Maar daarover aan het einde van mijn trip meer:)

's Avonds gegeten met de meest plastic kant en klare pannenkoeken die ik ooit gezien en (helaas) gegeten heb. Hmm, dat niet meer.
Daarna van het wifi gebruik gemaakt om o.a. Miranda en Call the Midwife te downloaden en McLeod's Daughters op Youtube te kijken. Heerlijk.

De volgende dag ergens anders bij een heel leuk restaurantje ontbeten en daarna terug met de trein naar Sydney. Lucy ging naar de Blue Mountains (de Flying Fox, die had ik ze aangeraden. Maud was daar al.) En ik ging naar Newtown, naar een hostel genaamd Billabong Gardens. Het was de eerste keer dat ik weer alleen was sinds een lange tijd, dus dat vond ik best spannend. Het hostel is best tof! Alleen is het vooral een hostel waar mensen echt wonen omdat ze hier in Sydney werken. Dus zijn ze er niet echt op uit om de stad te verkennen enzo. Ik had uiteindelijk liever teruggegaan naar de Flying Fox, maar dat is allemaal achteraf....

Ik moet zeggen dat ik in deze paar dagen bijster weinig uitgevoerd heb. Ik heb gewassen, in m'n dagboek geschreven, McLeod's Daughters gekeken, geskypt, dingen voor NZ uitgezocht en gegeten. Ik had krakelingen gevonden, en die heb ik in een dag als ontbijt en Lunch gegeten. Zeer gezond. M'n eetpatroon gaat met de minuut vooruit:)
Ik wilde gisteren m'n hostel voor Auckland boeken. Nou, dat bleek 'n opgave. Ik heb wel 10 hostels gebeld, en eindelijk had er eentje plek, pffffff. Ik was zooo opgelucht! Nu vlieg ik morgen dus naar Auckland! Spannend! Ik ben heeeeel benieuwd!

Vanavond ga ik de laatste dingen regelen, inpakken en dan morgen naar het vliegveld. En dan zal ik jullie weer updaten vanuit Nieuw Zeeland, land der Hobbits (Ik ben klein en heb krullen, ik zal daar best passen:)) .
Hele dikke knuffel! XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 02 Maart 2014 - 08:53

    Minke:

    Goede reis naar nieuw Zeeland schatje!!! Superleuk om gister zo lang geskyped te hebben :) dikke kus

  • 02 Maart 2014 - 11:47

    Daphne Kok:

    Hey Merel,

    Heel veel plezier in Nieuw-Zeeland!

    Goede reis!

  • 02 Maart 2014 - 12:17

    Nelleke:

    Gezellig hoor Merel, zo'n verhaal op de zondagochtend! Wat maak je veel mee, en wat klinkt het goed! En nu op naar t volgende avontuur.
    Heel veel plezier en blijf je verwonderen, en fijn dat je ons zo mee laat genieten!
    Liefs uit Heemstede

  • 02 Maart 2014 - 19:21

    Ilse:

    Goede reis naar New Zealand Merel!! Wij zitten weer thuis op de bank met een jetlag ;-). Mark heeft hele goede herinneringen aan New Zealand, een prachtig land volgens hem. Geniet!!! Xx

  • 02 Maart 2014 - 20:35

    Leonie:

    Hoi Merel,
    Net achter elkaar al je verslagen gelezen. Ik loop achter, maar dat snap je wel. Wat een geweldige reis maak je! Heel leuk om te lezen. Ben benieuwd naar je belevenissen in NZ. Liefs, Leonie

  • 03 Maart 2014 - 12:54

    Marina:

    hey merel heel veel plezier in NZ wacht met spanning af op je volgende verslag.

    en een hele goede reis.xxx

  • 03 Maart 2014 - 18:04

    Felix:

    Ha die Merel,
    Nu dus naar het land van "Lord of the Merels" ! Ben best jaloers, het moet een schitterend land zijn. Geniet ervan en maak maar veel foto's dan kunnen wij samen met jou nagenieten als je weer in ons kikkerlandje bent.
    Veel groeten van Leontine en Felix

  • 04 Maart 2014 - 11:08

    Joeri:

    hey Merel!
    Ik heb al je verhalen gelezen hoor, super bezig! Tof om te lezen dat je het zo naar de zin hebt. Nieuw-Zeeland zal ongetwijfeld nog heel veel vette ervaringen brengen! De LOTR-tours alleen al...
    "Even the smallest person can change the course of the future"

    Veel plezier nog! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Actief sinds 21 Dec. 2013
Verslag gelezen: 856
Totaal aantal bezoekers 9834

Voorgaande reizen:

21 December 2013 - 20 Juli 2014

Australie 2014

Landen bezocht: