Een nieuwe start in Cairns! - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Merel Jas - WaarBenJij.nu Een nieuwe start in Cairns! - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Merel Jas - WaarBenJij.nu

Een nieuwe start in Cairns!

Blijf op de hoogte en volg Merel

21 Juli 2014 | Nederland, Arnhem

Hoi Lieve allemaal!
Daar ben ik weer met mijn meest recente verslag:)

Ons Outback avontuur op Mt. Denison was afgelopen! 1 juli werden we teruggebracht naar
Alice Springs! Gelukkig konden we weer terecht in ons 'oude' hostel, waar we ons gelijk weer thuis
voelden!
In Alice Springs wilden we graag een tour naar Uluru (Ayers Rock) doen. Dat kon echter pas zondag!
Maar de hosteleigenaar wees ons op een oproep voor werkers voor de Alice Springs show!'Selling showbags'. Wat is een showbag???? Maar gewoon gebeld, en ja hoor, we hadden een baan!
Op vrijdag en zaterdag werden Ruby en ik opgehaald, en naar de show gebracht. Dat is eigenlijk een veredelde kermis, waar
heel Alice Springs voor uitloopt. Ze krijgen zelfs een vrije dag van school en werk!

Wij verkochten dus showbags. Dat zijn eigenlijk plastic tasjes met daarin prullen naar een bepaald thema: Spiderman, Batman, Ninja, Cowboy,
Dance, Disney, Minnie Mouse, noem maar op! En zo'n tas met spullen verkoop je vervolgens voor 25 a 26 dollar!
En kopen mensen dat ook? Ja hoor! Wel drie tassen tegelijk! En ook nog tassen met het meest chemische snoep ter wereld..:)
Vooral de aborigionals geven echt veel geld uit! Soms wel 150 euro aan showbags!
Dit soort baantjes heb je in Australie heel veel. En het betaald meestal zwart - cash in hand! Dus na twee dagen werk hadden we onze tour terugverdiend!

Zondagochtend werden we om 6u 's ochtends opgehaald voor de tour. We reden eerst naar de camelfarm. Er zijn in Australie meer kamelen dan in het midden-oosten.
De kamelen werden gebruikt om spullen te verhuizen door het binnenland van Australie. Ze wilden graag fokken met kamelen, maar omdat hun draagperiode zo lang is, werd dat
hem niet. Op de kamelenfarm had je de mogelijkheid om een ritje te maken! Superleuk! En het zit heel lekker. Ik kreeg weer heimwee naar een paard!
Na de farm reden we zo'n vier uur naar Kings Canyon. Daar hebben we een supermooie wandeling gemaakt. En het was verrassend warm!
Daarna hebben we hout gesprokkeld, en gingen we naar het kamp. 's Avonds weer in een swag geslapen. Ik wil een eigen swag!
Op dag twee begonnen we met een zalige, warme douche en ontbijt. Die dag stond Kata Tjuta op het programma. Dit is een verzameling van rode rotsen!
Daar een supermooie wandeling gemaakt. En 's avonds was het tijd voor zonsondergang bij Uluru! Terwijl de zon ondergaat, verandert de rots van kleur. Heel gaaf!
Op diezelfde plek hebben we de volgende ochtend de zon op zien komen. Heel mooi, maar bevriezend koud!
Na een wandeling om de rots was het tijd om terug te gaan naar Alice Springs. Het was echt een supergave tour!

In Alice Springs hebben we nog een paar dagen heerlijk niks gedaan. Ik heb veel op internet gezeten voor het zoeken naar WWOOF boerderijen, en dat wilde niet zo vlotten.
Ruby kreeg te horen dat ze een baan had op een cattle station bij Katherine! We gingen sowieso ieder een andere richting op, maar nu werd het wel heel echt!
Op zaterdag had ik alle spullen gepakt, en ging ik rond 4u naar het vliegveld in Alice Springs. Tranen! Ik heb met Ruby een enorm gave tijd gehad, en mis haar wel heel erg!
Een beetje down zat ik op het uberkleine vliegveld van Alice Springs. Een goede vlucht gehad, en rond 8u kwam ik aan in Cairns. Was was het warm!
Alice Springs was overdag warm, maar 's avonds echt koud! Tot -2 aan toe! In Cairns was het nog steeds superwarm!
De eerste dagen in Cairns voelde ik me echt verloren. Opeens na 5 maanden weer alleen! Met WWOOF adressen wilde het al helemaal niet lukken! Grrr!

Ik besloot om een tour te gaan doen die een vriendin me aangeraden had! Een tour naar The Tablelands bij Cairns, en lekker zwemmen in watervallen!
Normaal gesproken regent het in Cairns meestal alleen tijdens het wet season. Maar vandaag hadden we de hele dag regen! En kou!
Ondanks dat heb ik echt een superleuke dag gehad! Ik heb in alle vier de waterbronnen gezwommen (waaah, heeel koud!) en ontzettend veel leuke mensen gesproken!
De volgende dag zou ik terug verhuizen naar een ander hostel waar ik al eerder zat (lang, oninteressant verhaal). Bleek dat de boeking verkeerd gegaan was en ze vol zaten!
Toen had ik het even niet meer.... Gelukkig wist ik een hostel waar andere mensen hele goede verhalen over hadden. Daar ben ik heengegaan, en daar zit ik nu nog steeds.
Alsof het zo had moeten zijn! Die middag zat ik in de gemeenschappelijke ruimte, toen er een vrouw schreeuwend binnenkwam om mensen voor de show te zoeken. Cairns had nu een
show van drie dagen, en ze zochten mensen voor de hotdogkraam. Waarom ook niet? Zodoende heb ik drie dagen lang gefrituurd voedsel verkocht. Met als hoogtepunt The Dagwood Dog.
Dat is een plastic hotdogworst (zo smaakt het) op een stokje die in de oliebollendeeg is gedoopt en gefrituurd is. Vervolgens doop je hem in de ketchup, en tadaa! Heel erg populair in Australie!
Maar dit Cash in Hand baantje zorgde er wel voor dat ik een snorkeltocht kan maken! Het budget stond dat eerst niet toe, maar na drie dagen Dagwood Dogs, had ik dit wel verdiend.
Gisteren heb ik gesnorkeld bij het Great Barrier Reef! Heel erg gaaf! Je komt superdichtbij, en kan alles heel goed zien! Helaas geen schildpadden of haaien gezien, maar wel Nemo's halfbroer,
heel veel Dory's, regenboogvissen en zelfs een stingray! (Die mij trouwens wel heel agressief aankeek!:)
En gisteren was ik precies 6 maanden op reis! Dat gaat echt megasnel. Ik was eigenlijk van plan om vandaag terug te vliegen naar Nederland. Dat gaat niet gebeuren. De planning staat nu op begin
november! Ik heb mijn vlucht verzet, en hoop dat dat allemaal goed gegaan is! (Het resultaat staat namelijk nog niet op internet!) We hopen er het beste van!

Ik verlaat woensdag Cairns. Ik ga naar beneden langs de oostkust, om deze week nog te beginnen als WWOOFfer op een horsestud! Daar worden paarden op een westernmanier getraind, en ik hoop
daar meer paardenervaring op te doen! En gisteren kreeg ik een lieve mail van een ander gaaf WWOOFadres! Gelukkig komt het allemaal op z'n pootjes terecht!
Ik had dit zes maanden geleden echt niet gedacht! Maar op dit moment ben ik echt nog niet klaar om terug te gaan naar Nederland.... En gelukkig kan ik hier in de supermarkt ook hagelslag en appelstroop kopen:)

Heel veel liefs vanuit een zonnig Cairns! XXXXXXXXX

  • 21 Juli 2014 - 10:17

    Daphne Kok:

    Hey Merel,

    wat ben je goed bezig. En wat een leuke uitstapjes. Zie steeds de foto's op Facebook.

    Veel plezier nog met je verlengde trip.

    Groetjes Daphne

  • 27 Juli 2014 - 12:04

    Suzanne:

    Hoi Mereltje:)

    Ontzettend leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en dat je nog helemaal niet terug wilt. Ervaring of a lifetime, dus lekker blijven tot je alles gedaan hebt wat je wilde doen! Heel tof die baantjes tussendoor voor wat extra 'cash in hand'. ;) En al je farm verhalen... keep 'em coming!

    Geniet ervan! En houd ons op de hoogte. Ik vind het zo bijzonder wat je allemaal doet!:)

    X suus

  • 01 Augustus 2014 - 02:12

    Ruby:

    Lieverd!! Nu moet ik via je blog je avonturen volgen. Het is en blijft nog altijd vreemd om allebei onze eigen weg op te zijn gegaan. Al zijn we beide goed terecht gekomen. Het voelt nog steeds of ik je snel weer ga zien, maar dat duurt nog wel even! Dikke knuffel vanuit Moolooloo! En heel veel plezier!

  • 04 Augustus 2014 - 23:08

    Marjo:

    Hey merel, eindelijk je blog weer eens gelezen. Heel gaaf ! Hoorde van je vader dat t erg gaaf is op deze boerderij!! Leuk joh. En leren western rijden. Kan je straks op janus en volmar ook weer!! Mink en ik hebben pas een tocht op IJslanders gemaakt. Echt zo gaaf !!! Nog nooit zo lekker gereden. Zelfs niet op jaan. Veel plezier verder en tot in november. Dikke knuffel.

  • 30 Augustus 2014 - 09:09

    Nelleke:

    Lieve Merel,
    Ik ben na alle vakantie en feestperikelen je blog kaar weer eens gaan lezen, want ik kan het bijna niet geloven dat je al zo lang weg bent. En wat een fantastische dingen maak je mee! Ik snap dat je nog even blijft daar! Heel veel plezier nog en we hopen je verhalen weer live te kunnen horen in november....wat zal dat wennen zijn...nog maar even niet aan denken! heb t goed!
    Liefs Nelleke

  • 30 Augustus 2014 - 18:18

    Carma:

    Tof, tof en nog eens tof! Ben vreemd genoeg een beetje trots op jou :-) Geniet ze!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Actief sinds 21 Dec. 2013
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 9818

Voorgaande reizen:

21 December 2013 - 20 Juli 2014

Australie 2014

Landen bezocht: