The Manure Shuffeling Queen - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Merel Jas - WaarBenJij.nu The Manure Shuffeling Queen - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Merel Jas - WaarBenJij.nu

The Manure Shuffeling Queen

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

01 September 2014 | Nederland, Arnhem

Hoi lieve allemaal!

De vorige keer zat ik in Cairns! AFgezien van mijn hotdogverkoop en snorkelavontuur heb ik vrij weinig meer uitgevoerd! Cairns ligt aan zee, maar heft eigenlijk geen strand waar je kan zwemmen. Dat is ivm kwallengevaar! De boxjellifish dood je geloof ik in zo'n 10 min!

De stad heeft echter wel een Lagoon! Een openbaar openluchtzwembad met omliggend grasveld. Heerlijk! En na een dag niksdoen is er niks lekkerders dan een echte Aussie Barbie! (BBQ). Het hostel organiseert elke maandag een bbq, met niet alleen sausages en steak maar ook kangoeroe, emu en crocodile! Echt superlekker, vooral de krokodil!

Een dag later nam ik de middernachtbus naar Bowen, QLD. Het was gelukt om een cool WWOOF adres te vinden! Om 10u 's ochtends kwamen we in Bowen aan... Ik moest de dag tot 4u vullen, en Bowen is niet zo'n grote stad! Ze hadden gelukkig een bieb met WIFI en een bakkerij/café waar ik een kop koffie kon drinken! Daar kwam ik er wel achter dat Bowen, of all places, de opnamelocatie is geweest voor de film Australia! En dat de cast en crew koffie kwam drinken (smoko/cuppa) in de bakkerij waasr ik zat! Supertof!

Om 4u nam ik een transferbus naar Collinsville, een mijnwerkersdorp. ER zijn een aantal grote mijnen hier in de buurt! Wendy, mijn host, kwam me daar ophalen.

Ze woont op een property eventjes (2 minuten:)) buiten het centrum. Bereik!! Ze traint paint en quarterhorses in de westernstijl. Daarnaast fokt ze Ragdoll Cats (Sassy uit de ongelooflijke reis!)

Elke ochtend stapte ik om 7u mijn heerlijke caravan uit. Dan mest ikd e stallen uit, en bring ik de paarden naar hun weides. (Als we ze niet rijden). Ook leeg ik alle kattenbakken. Na het ontbijt gaan we zadelen en rijden in de ''bak''/arena, of ergens buiten. Dat rijden was wel even wennen! Waar ik in Nederland geleerd heb om rechtop te zitten, mijnm benen in een rechte lijn met mijn heup en schouder te houden en constant contact met de mond van mijn paard te blijven houden, moest ik hier m'n benen vooruit leggen, teugels los houden en voorover buigen! Oei! Het westernrijden gaat heel erg uit van je lichaamshouding en je beenhulpen. Op Spanna (10 jaar oude ruin waar ik op rij) heb ik vaak m'n teugels niet nodig! En gallopperen (cantering) met 1 hand losjes aan de teugel heb ik ook nog nooit eerder gedaan! Hard werken, maar heel cool!

Na de lunch is het tijd voor variabele taken, maar om 5u beginnen we met het binnenbrengen van de paarden, het voeren van de paarden en de katten. Snel douchen en Home&Away kijken (Aussie GTST)

Ik ben sinds een paar weken begonnen met het trainen van de paarden. Wendy gebruikt een trainingsstijl gebaseerd op die van Clinton Anderson, een paardentrainer uit Australie. Hij heeft een DVD serie waarop hij de hele training doorloopt. Al na een paar DVD's kan ik al heel wat meer! Supergaaf!

Wendy is niet megasociaal. Maar ze is aardig, het eten is goed, m'n caravan is schoon en ik leer hier echt enorm veel! Op veel plekken kan je niet rijden omdat je nog niet ervaren genoeg bent. Maar ze steken er ook geen en ergie in om het je te leren! Daarom ben ik heel blij dat ik hier terecht kon! En ik kan straks wel zeggen dat ik kan paardrijden!

In mijn laatste week op de stud hadden we een Mini-Westernshow! In Nederland is vooral de Engelse stijl bekend (Zoals Ankie v. Grunsven rijd!). Maar in Australie is het westernrijden veel pupulairder, en rondom deze stijl worden er veel shows gereden. Barrel-racing, Cutting, Campdrafting, maar ook Trail Riding en Westernpleasure, etc. (Zoek maar op!:)) In onze Eigen georganiseerde mini-show deden we o.a. de laatste twee! Superleuk! Vooral omdat ik met mijn eigen nieuwe sporen, Spanna, heel goed kon aansturen en we zelfs nog wat onderdelen wonnen! Result:)

Inmiddels zit in in Townsville, en heb ik de Stud dus verlaten. (Ik mis het nu al!!) Ik ga dinsdagmorgen de outback weer in, om valkbij Richmond QLD op een cattlestation te gaan WWOOFfen. Ik ben benieuwd! Ik heb op 't moment echt achterlijk veel baggage met voorraden aan spullen die ik denk nodig te hebben!
Hopelijk is deze boerderij beter georganiseerd en kan ik gaan ervaren hoe Australian stationlife er werkelijk aan toe gaat!

Heel veel liefs! XXXXX

  • 01 September 2014 - 09:49

    Marina :

    Heyyyyy merel wat leuk om weer eens wat van je te horen. Leuk dat je het nog steeds naar de zin hebt. Hier zit het zomer seizoen erop pfp gelukkig het is hier super druk geweest. Nog ff volhouden meid de laatste loodjes. Heel veel plezier nog.xxx marina

  • 06 September 2014 - 05:39

    Ruby:

    Terwijl ik een vers gebakken graanbrood (die witte station boterhammen komen mijn neus uit!) met pindakaas en hagelslag op zit te eten, lees ik met veel plezier je blog! Ik ben zo blij dat mijn lieve vriendinnetje tussen de paarden en poezen terecht is gekomen. En zo gaaf dat je hebt leren rijden. Ben heel benieuwd hoe het op jouw nieuwe station is. Dikke knuffel vanaf Moolooloo Station - Katherine! Xxx

  • 22 September 2014 - 07:45

    Ada:

    Hoi Merel,

    Het is ongelofelijk wat jij daar allemaal met het grootste gemak doet.
    Dan lijkt ons leven hier eentonig en saai.
    Gefeliciteerd met de verjaardag van je vader en ga nog maar even door met genieten en ervaren!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Actief sinds 21 Dec. 2013
Verslag gelezen: 835
Totaal aantal bezoekers 9823

Voorgaande reizen:

21 December 2013 - 20 Juli 2014

Australie 2014

Landen bezocht: