Melbourne, Great Ocean Road, Grampians and..... - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Merel Jas - WaarBenJij.nu Melbourne, Great Ocean Road, Grampians and..... - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Merel Jas - WaarBenJij.nu

Melbourne, Great Ocean Road, Grampians and.....

Door: Merel de McLeod's Daughters fan

Blijf op de hoogte en volg Merel

20 Mei 2014 | Nederland, Arnhem

Hoi lieve allemaal!
Ik begin weer opnieuw met mijn verslag, omdat de computer bedacht heeft om alles te wissen.... Hier dus opnieuw!

De laatste keer zat ik op een schapenboerderij in Dubbo. Daar ben ik op 7 mei weggegaan. Ik wilde heel graag het scheren afmaken, en drenchen en dippen! Op maandag hebben we het scheren afgemaakt! 68 schapen, hoppa! Dat lijkt niet veel, maar dat was het wel:) Al was er ooit een Australier die met ouderwetse scheerscharen in 1 minuut een schaap kon scheren! Zo snel ging het bij ons niet:)
Op dinsdag heb ik 's ochtends nog geoefend met scheren! Heel zwaar, maar zo leuk! Al haalde ik een schaap wel zodanig open dat ik haar daarna met flosdraad weer dicht moest naaien. Sorry, arm schaap!

Op woensdag gingen we drenchen en dippen! Bij het drenchen spuit je spul in hun mond dat er voor zorgt dat ze geen wormen krijgen. Dan pak je zo'n schaap bij z'n mond, stouwt die drenchspuit naar binnen, spuit en volgende!
Dit had ik bij McLeod's al heel vaak gezien. Dippen was een ander verhaal..
Dan gooi je ze met geweld in een soort put met daarin water en chemicalien. Dat zorgt ervoor dat alle luizen en maden gedood worden.
In dat bad laat je ze even zwemmen, duwt ze koppie onder en dan mogen ze er weer uit! Helemaal schoon en insectvrij!

Bij het drenchen heb ik alle schapen gedrencht (360), maar het dippen was iets minder mijn ding. Maar wel echt gaaf om te doen en te zien. Je maakt dan zo veel gebruik van schapenhonden. De schapenhond op deze boerderij (Sky, moeder van 2 pupjes:)) werkt echt goed! Heel gaaf om zo'n schapenhond aan het werk te zien!

Donderdag was het alweer tijd om afscheid te nemen! Dat vind ik toch altijd weer lastig.. Op naar Melbourne! 11u later ontmoette ik Ruby, Joe en Philipp op Melbourne station! Ruby en Joe hadden Philipp in Tasmanie leren kennen, en die heeft een auto! We sliepen bij Steven, een jongen die Ruby in Melbourne heeft leren kennen. Daar mochten we gratis slapen! We zijn het hele weekend bij Steven gebleven. Heerlijk gedouched, lekker gegeten, in een club met alleen maar 16 jarige schaarsgeklede Australische meisjes gedanst, tot half 6 Kings Cup gespeeld, van een zandberg af gesleed en nog veel meer!

We gingen met z'n vieren een roadtrip via Great Ocean Road naar Adelaide maken. De Great Ocean Road is een stuk weg op de zuidkust van Australie waar de 12 Apostels staan. Eigenlijk 9 (niet 12!) stukken rots in de zee.

Philipp is 18, net van school en niet zo rijk (net als alle reizigers:)). Hij wilde alleen maar voor niets kamperen, en bij openbare douches douchen. Als het zomer is, prima! Avontuurlijk! Maar hier is het 's nachts gewoon koud! Dan ga ik niet liggen vernikkelen in een tent. Dus wij slapen elke nacht in een hostel (warm!) en Philipp zoekt een plaats waar hij gratis kan slapen en douchen. En die plekken zijn er hier genoeg!

Nu heeft dit programma trouwens alweer mijn reisverslag gedelete, dus nu ben ik officieel geirriteerd! Grrrrrrr!

Verder over Philipp. Laten we zeggen dat hij niet mijn ideale reisgenoot is. Vooral omdat hij niet veilig rijd (zonder bril!) en veel te hard. Juist. Maar we houden hem in toom!

Verder over de Great Ocean Road. Het is een stuk van zo'n 200 km langs de zuidkust en het beste om te doen met de auto!
Het was een hele gave tocht van 2 dagen met heel veel Aziaten (Asian Sensation!), maar ook met heel veel lookouts en prachtige uitzichten! Echt een aanrader!

Vandaag zijn we naar The Grampians gereden. Een natuurpark in Victoria. Vandaag hebben we een kleine tocht gemaakt (2 km, maar wel alleen maar omhoog!) (En daarna 2 naar beneden) en zijn we naar een klif gereden. Waar we inderdaad op hebben gezeten en mooie foto's hebben gemaakt! Daarna een hostel opgezocht. We kwamen tot de ontdekking dat Philipps waterfles heeft gelekt, waardoor nu heel veel dingen zeiknat zijn en mijn Lonely Planet totaal geruineerd is. Die gaan we maar weggooien. Grrrrrr!

Niet veel dingen zijn zeker tijdens zo'n reis. Elke dag kan weer anders lopen. Maar ik weet al wel dat ik niet in juli al terug ben in ons kikkerlandje vol met hagelslag en kroketten. Want ik ga samen met Ruby naar een schapenboerderij bij Alice Springs! De outback in!
Het is een cattle station van 700.000 acres (half Gelderland) en zo'n 6000 koeien. Ik ben benieuwd!

We gaan eerst Ruby's verjaardag op een indoor ranja-festival (geen alcohol of drugs) vieren en dingen uit McLeod's Daughters bezoeken! Gungellan Pub, here I come!

Ik wil jullie allemaal nog heel erg bedanken voor de reacties! Ik heb niet veel tijd of gelegenheid om te reageren, maar het wordt wel heel erg gewaardeerd!

Dit verslag schreef ik afgelopen......donderdag! Die computer was een beetje raar, en daarom kon ik het verslag niet online zetten. Sindsdien is er weer veel gebeurd en ik zal dat er ook nog even bijzetten!

Vrijdag zijn we in het natuurpark (Grampians) wat hoogtepunten gaan bekijken. Verder hebben we ook nog geluncht op een look-out en heerlijk in de zon gezeten. We zijn 's avonds al gaan rijden naar Mildura (plek van het Ranja festival!) want dat was best ver!

Zaterdagochtend verder gereden naar Mildura! Daar aangekomen eerst naar ons couch-surf adres, en daarna het festival! Het was echt superleuk! En ondanks dat er geen alcohol of drugs gebruikt mag worden, lag er na een halfuurtje toch al iemand helemaal out op de grond...:)
Een aantal hele leuke artiesten gezien! Rufus is een aanrader! De klapper van de avond (Vance Joy) hebben we uiteindelijk niet gezien, want wij waren iets eerder weggegaan. Echt zonde! Maargoed, we wisten niet dat hij uberhaupt zou komen! Wij dachten dat we ver naar het festival hadden gereden! (250 km) Maar nee! Er waren ook mensen die er wel 950 of 700 km voor reden...:) Serieus!

Zondag de hele dag gereden naar Adelaide. En nog een uur in de file gestaan! Jawel, file in de Australische Outback! Om...... Fruitvliegencontrole! Je mag geen fruit meenemen over de grens van Victoria naar South Australia! Want daar kunnen fruitvliegen bij zitten, en dat is schadelijk! Jawel! 50 meter na de controle kom je in een wegrestaurant, en wat hebben ze daar?? Appels en fruitsalade!

De eerste dag in Adelaide een heerlijke niksdag gehouden. Ik was helemaal niet lekker! Maaaar vandaag een McLeod's Daughters tour gedaan! Het was zoooo tof! Hier in de buurt is alles opgenomen. En je moet met zo'n tour mee, omdat je op die plekken anders helemaal niet kan komen. Ik kan er uren over doorpraten, maar het was gewoon echt heeel gaaf! Dream came true!

Morgen nog een dagje Adelaide, en dan vervolgens omhoog naar Alice Springs! Slechts een busreis van 24u. Want daar gaan Ruby en ik op een veeboerderij werken! 320 km van de bewoonde wereld, en geen bereik.... Dus de komende tijd ben ik Koos-bereikloos:)

Heel veel liefs en een dikke knuffel vanuit Australie! XXXXXXX



  • 20 Mei 2014 - 19:23

    Nelleke:

    Hee dappere dodo,
    Wat een avonturen weer! Mildura klinkt bekend, daar zijn Jelle en later ook Daniel geweest, maar wow geweldig dat je nu zelfs de outback in gaat!
    Maar hoe moet dat nu zonder jouw foto's en verhalen om daar van mee te genieten? Ik hoop dat je toch af en toe een berichtje kan posten want het is te leuk om je te kunnen volgen!
    Liefs

  • 24 Mei 2014 - 21:23

    Maaike:

    Zusjee! :) weer je verhaaltje gelezen, súpervet wat je allemaal doet daar! Jaloers! :) en dat is zacht uitgedrukt. ;) Ik ben heel benieuwd hoe het is op het cattle station waar je naartoe gaat, gaaf hoor. Veel plezier en wordt dat schapen scheren? ;) XXX

  • 01 Juni 2014 - 22:01

    Jeannette En Paul:

    Met veel plezier je verslag gelezen. Veel plezier op die boerderij bij Alice Springs, ver van de bewoonde wereld. We zijn benieuwd naar wat je daar allemaal mee gaat maken. We wachten met spanning je volgende verslag af. Liefs, Jeannette en Paul.

  • 20 Juni 2014 - 14:14

    Leonie:

    Hoi Merel,
    Liep een beetje achter met lezen maar ben weer helemaal bij. Hoewel, je laatste verslag is alweer bijna een maand oud. Nog steeds op de boerderij in Alice Springs waarschijnlijk? Gaaf hoe, wat een prachtige reis maak je. Liefs Leonie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Actief sinds 21 Dec. 2013
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 9821

Voorgaande reizen:

21 December 2013 - 20 Juli 2014

Australie 2014

Landen bezocht: