Weer in Australie! - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Merel Jas - WaarBenJij.nu Weer in Australie! - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Merel Jas - WaarBenJij.nu

Weer in Australie!

Door: Iemand met heel veel spierpijn:)

Blijf op de hoogte en volg Merel

18 April 2014 | Nederland, Arnhem

Hee lieve allemaal!

Ik had beloofd dat er een verslag zou komen voordat ik naar Melbourne zou vliegen, maar dat kwam er even niet van! Ik zit nu alweer een tijdje in Australie, maar ik zal jullie weer op de hoogte stellen van de gang van zaken!

In Christchurch ben ik bijna twee weken bij Sonja en familie gebleven. En ik heb in die tijd heerlijk meegedraaid in het gezinsleven, weer in een ritme! Zij waren heel bezorgd dat de slaapplaats die ze voor me hadden wel goed genoeg was.... Het was een paradijs! Ik had een zalige matras, een Eigen kamertje, en daarmee een aantal andere luxe dingen: Ik kan zelf bepalen wanneer ik het licht uitdoe, ik kan zelf bepalen of ik het raam opendoe, ik wordt niet wakker gemaakt door snurkende, of dronken kamergenoten, etc. Ook had ik: schoon servies, een wasmachine, een heerlijk rustige huiskamer, een televisie, etc!
Al met al, ik was heel gelukkig!:) Ik heb in Christchurch nog met een Nederlands meisje op het terras gezeten, maar verder heb ik in Christchurch heel weinig uitgevoerd!

Op donderdag de 10e had ik al m'n spullen weer ingepakt.. Op naar Melbourne! Ik vloog pas laat, om half negen, maar toch op tijd naar het vliegveld gegaan. Daar gebruik gemaakt van Wifi, door de douane en het vliegtuig in. Ik had helaas pindakaas geen tv, dus heb ik maar geprobeerd te slapen. 3,5u later kwamen we in een regenachtig Melbourne aan. Met de skybus naar Melbourne City, en daarna met een taxi naar het hostel, waar Ruby op me wachtte! Wij hebben elkaar ontmoet tijdens een bijeenkomst van Activity International. En toevallig
was zij nu ook in Melbourne! Nog een hele tijd zitten kletsen, maar
omdat het volgens NZ tijd toen al 5u was, gingen we toch maar slapen.

Vrijdag zijn we samen Fitzroy in geweest, een superleuke wijk in Melbourne. Heel hip met veel leuke restaurantjes en vintagewinkels. Heerlijk Zuid Amerikaans geluncht, gewinkeld en 's avonds ook in Fitzroy gegeten. Zaterdag weer gewinkeld, in een nat park gezeten, en een hele lelijke haven gezien. Vervolgens wilden we 's avonds wat gaan drinken, maar alles gaat om 12u dicht! Hmm, geen wijn voor ons:(

Zondag naar de Queen Victoria markt geweest, heerlijk geluncht, en daarna naar het Goldrush museum. En de zon scheen, heerlijk!

Maandag gingen Ruby en ik naar familie van haar in Leongatha. Eerst een aantal dingen naar huis gestuurd. Je verzamelt toch een heleboel op zo'n reis! In Leongatha warden we heerlijk warm ontvangen, en hadden we onze Eigen kamer en weer alle gemakken van thuis!

Marie-Louise (achtertante van Ruby) nam ons de volgende dag mee naar een Koala reservaat. Eindelijk koala's gezien! Heel leuk! En daarna naar de Pinguin Parade.... Dan zit je stil te wachten op het strand totdat het donker genoeg is. Als dat dan het geval is, komen alle pinguins in groepjes het water uit om heel snel naar hun holen te waggelen! Superleuk om te zien! Je mag dan eigenlijk geen foto's maken, omdat dat slecht is voor hun zicht. Maar de Aziaten (Asian Sensation) zien altijd wel een reden om toch foto's te maken, grrrrr!

Volgende dag even wezen winkelen, deze keer met een missie: werkkleren voor Merel. Ik ga (als het goed is) voor zo'n drie maanden op een schapenboerderij werken! Heel impulsief gereageerd op een oproep op Gumtree (soort marktplaats) gereageerd. En van het een kwam het ander. Dus vandaar dat ik volgende week woensdag afreis naar Dubbo! Hoe lang het allemaal gaat duren, en wat ik precies moet doen, dat weten we nog niet:) Maar het wordt wel werken met schapen en met koeien! Ik ben heel benieuwd! Ik houd jullie op de hoogte!

Maargoed, bij de kringloopwinkel dus spijkerbroeken en overhemden gescoord. En daarna met Ken, de man van Marie-Louise, schapen geschoren! Ze hebben zes schapen, en die moesten geschoren worden! Dat is nog niet zo makkelijk! Twee schapen en een heleboel spierpijn verder, besloten we om het een andere keer af te maken. Zwaar, maar zoooo leuk!

Gisteren naar de Dutch shop geweest. Ze hadden daar ook een cafeetje waar we friet, met appelmoes, mayonnaise en kroketten gegeten hebben! Zalig! Ook nog wat Nederlandse dingen gekocht, voor als ik vastzit op m'n schapenboerderij....:)

En vandaag weer verder met de schapen! Heeeel veel zin in!
Heel veel liefs van hier! XXXXXXXX

  • 18 April 2014 - 10:02

    Marina:

    Hey merel wat leuk om weer wat van je te horen.
    Ik hoop dat je een leuke tijd tegemoet gaat tussen de schapen maar dat gaat jou vast wel lukken.
    Hier gaat het z.n gangetje begint nu echt wel weer drukker te worden dus er wordt veel pannenkoeken gebakken
    Heel veel plezier nog en tot gauw weer dikke kus van de den stroopers.Xxx

  • 18 April 2014 - 21:03

    Ada:

    Hoi Merel,
    Dat klinkt allemaal heel leuk en goed.
    Ik heb het idee dat je al aardig bent ingeburgerd daar.
    Geniet van de komende schapentijd.
    En groetjes uit Nederland, waar we zondag aan de paaseitjes gaan!

  • 21 April 2014 - 13:53

    Anne-marie (school):

    Hi Merel, wat leuk om over jouw belevenissen daar te lezen... Super! Leuk, het werk met schapen en ging je nu ook nog op een paardenfarm aan het werk? Je kunt in de toekomst wel een boerderij beginnen ..... als cowgirl
    Lieve Merel, veel plezier daar en geniet ervan! Groetjes, Anne-marie

  • 01 Mei 2014 - 14:32

    Carma:

    Heeee Merel! Wat doe je veel leuke dingen. Top hoor! En Ruby...is dat toevallig onze oud-stagiaire Ruby??? Die zit namelijk óók in Australie! En wat gaaf dat je naar de Pinguin Parade bent geweest, zijn wij ook geweest. Grappig he! Veel plezier en succes op de schapenboerderij. Ik zal het allemaal aan Ninthe vertellen ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Actief sinds 21 Dec. 2013
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 9814

Voorgaande reizen:

21 December 2013 - 20 Juli 2014

Australie 2014

Landen bezocht: