In Nieuw-Zeeland! - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Merel Jas - WaarBenJij.nu In Nieuw-Zeeland! - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Merel Jas - WaarBenJij.nu

In Nieuw-Zeeland!

Door: Uhmmm.....

Blijf op de hoogte en volg Merel

11 Maart 2014 | Nederland, Arnhem

Hee lieve allemaal!

Nou, ik ben dus in Nieuw-Zeeland! Het liep allemaal wat anders dan gedacht, maar daarover later meer. Ik zit op een betaalde computer, dus ik ben benieuwd hoe veel ik kan schrijven in 16 min en 10 sec.! Daar gaan we!

Ik ging de volgende dag met een taxi (niet de goedkoopste, maar wel de snelste en de minst stressvolle manier) naar het vliegveld. Dat ging allemaal heel soepel! Toen op het vliegveld ingecheckt, dat moet je zelf doen, en niet in de rij staan. Vervolgens door de douane heen die werkelijk alles er aan doen om te voorkomen dat je het vliegveld neerhaald, of dat je hele gevaarlijke bacterien het land uitbrengt. Daarna nog wat rondgezworven op het vliegveld, en daarna het vliegtuig in! Het ging allemaal heel erg soepel! In het vliegveld zat ik bij het raam (:D) en heb ik tijdens de vlucht heerlijk naar de Blacklist gekeken. En toen ik nog maar 14 (!!) minuten moest van m'n derde aflevering, landden we alweer! In Auckland was het drie uur later, en dus al 5u 's middags. Met de shuttlebus naar Auckland, en daarna met de Green Inner Link naar het hostel. Bij de halte kwam ik Marco tegen, uit Zwitserland. Die ging naar hetzelfde hostel als ik. Daar aangekomen (ging supermakkelijk!) konden we nog niet meteen inchecken. We zaten even buiten en ons werd meteen een biertje aangeboden. In het hostel zaten echt hele leuke mensen! Daarna ingecheckt, en even naar de supermarkt. Even een boterham gegeten, en de hele avond met mensen zitten kletsen! Dit viel me echt 1000 procent mee! Toen ik ging douchen kwam ik Lisa tegen, die ook bij ons aan tafel had gezeten die avond. Die ging een roadtrip maken met een eigen auto, en die vroeg zich af of ik mee wilde! Dat klonk goed! Het reizen met een auto is zoveel makkelijker dan met een bus!

De volgende dag gingen we met een hele club naar de Sky Tower, het hoogste gebouw in Auckland. Echt een megamooi uitzicht! Vervolgens gelopen naar One Tree Hill. (Nee, niet van de televisieserie) Dat was best ver, 2 uur lopen! Maar het uitzicht was echt heel erg gaaf! Mooie foto's gemaakt, en daarna met de bus terug, want m'n voeten waren inmiddels overleden. Niet de juiste schoenenkeuze:)
's Avonds weer brood met chocopasta gegeten. De volgende dag kwam de auto van Lisa. Inmiddels had een andere jongen, Jamie (Engeland) aangegeven dat hij ook wel heel graag mee wilde! Gezellig!
Met een leuke bijkomstigheid, want Jamie is automonteur:) En na de Aston Martins kon deze Mazda er ook nog wel bij! Kleinigheidje, er zaten maar 2 stoelen en twee riemen in de auto.... De Duitse meiden van wie de auto was, hadden de andere stoelen eruit gesloopt en er een houten bedframe in gezet. Maar aangezien Jamie automonteur is heeft hij de volgende dag er een achterbank en een nieuwe riem in gezet! (Van de sloop, maar hij paste precies!) Nu konden we dus gaan! Met de anderen die avond nog naar de kroeg (er was niemand!!!) geweest, en de volgende dag op pad! Samen met Marco, die een eigen auto had. Die had nog maar 2 weken in Nieuw Zeeland, dus die zou sneller reizen dan wij!

Met z'n vieren op naar Bay of Islands. Daar aangekomen eerst wat boodschappen gedaan, en daarna een camping opgezocht. Lisa en ik slapen in de auto. We klappen dan de bank helemaal plat naar achteren, en leggen er een matras overheen. De schuimrubber matras die de meiden op het bedframe hadden liggen, hebben we gehouden, en daar slapen we nu op! Voor Jamie hadden we een tent (die lag nog in de auto). De volgende dag gingen we een dolfijnentocht doen! Heeeeel tof!
We hebben zo veel dolfijnen gezien! Ze kwamen echt mooi boven water en sprongen ook, dus dat was heel leuk! Op die tocht, die vier uur duurde, gingen we ook nog naar een eiland in de buurt, waar we naar de top van de heuvel liepen om alles te bekijken. Heel mooi. Daarna terug naar het stadje, waarvan ik de naam weer vergeten ben, het begint met een p. (Hmmm, nog twee minuten over, heb er maar weer een dollar ingegooid)

Daarna zijn we naar een waterval gereden, die in de beschrijving heeeeeeeeel mooi was, maar eigenlijk niet zo heel veel voorstelde:) Marco ging vervolgens verder, en wij gingen naar The Warehouse, een soort vanallesennogwatwinkel. Ik had een slaapzak uit de Charity box gehaald, in het hostel. Maar afgezien van de Hello Kitty fleecedekens die we voor Jamie hadden gekocht, hadden we niet veel. Bij The Warehouse hebben we een goede slaapzak gekocht en nog wat andere spullen. Het is hier 's nachts echt koud! In Australie is het harstikke warm, maar 's avonds koelt het hier echt af. Ik zat met een slaapzak en een fleecejak en sokken etc. te klappertanden in een stoel!

Bij de camping hebben we alles helemaal geinstalleerd. De volgende dag gingen we naar Matamata, een rit van z'n 6u. Daar in de buurt een camping opgezocht. De volgende dag naar Hobbitton! Whoehoe! We zijn alledrie echt Lord of the Rings fans, dus dat komt goed uit:)
Hobbitton was echt heeeel tof! Je kan daar alleen maar begeleide tours doen. Het is nog steeds een working farm, en er komen zoveel mensen op af, dus je kan die mensen niet zomaar rond laten lopen!
Heel veel toffe dingen uit de film gezien, zoals The Green Dragon, Party Tree, Bag End, Sams House etc.! Daarna nog wat souveniers gekocht en weer terug naar de auot. Daar zagen we net z'n auto als Marco heeft. Hmm, Hee kijk! Daar Is Marco! Heeeel toevallig! Toen zijn we samen met Marco naar Roturua gereden, een plek voor thermische activiteit. Daar hebben we rondgelopen in een park waar je dat allemaal kan zien. Tof! We waren heel lang aan het wachten op het moment dat de grootste geyser zou 'ontploffen' maar dat was uiteindelijk maar 4m inplaats van 15! Nog een kiwi gezien die ze daar rond hebben lopen. DIe zie je dus bijna nooit in het wild. Vooral omdat het nachtdieren zijn:)

Daarna in Roturua naar een camping, en daar gekookt. De laatste dagen hebben we zoveel fastfood gegeten, dat we nu echt moeten gaan koken en gezond moeten gaan eten!
Marco ging vanochtend vroeg weg, en wij zijn op ons dooie gemak naar Taupo gereden. Daar aangekomen een camping opgezocht. Bij The Warehouse hadden we ook een tomtom gekocht, de uitvinding van de eeuw! Zooo handig! Dus we rijden nu zonder problemen overal heen!

Toen bij de camping de auto neergezet, en eigenlijk vandaag even niets gedaan. Lekker zitten kletsen, en gewassen. Alles eerst gewassen en daarna, hoppa! Alles in de droger. We hebben wel een waslijn, maar we hadden twee trommels vol met wasgoed! Zo lang is de waslijn niet:)
Morgen gaan we lekker Taupo verkennen en wandelen. Het weer is hier echt prima! Ik ga eens even uitkijken naar een mooie plek om te skydiven, want de 16e...... Ben ik jarig! En ik denk dati k mezelf maar een skydive cadeau geef:)

Jeeeeeh! Ik heb het gered! Het was even een bliksemverslag, maar ik hoop dat jullie weer een beetje op de hoogte zijn! Ik reis dus nu met een Mazda door Nieuw-Zeeland!!
Hele dikke knuffel, en tot snel! XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 11 Maart 2014 - 07:04

    Minke:

    Gaaf meer!!! Ik had de foto's al gespot op Facebook. Veel plezier! ❤️

  • 11 Maart 2014 - 09:48

    Marina:

    Hey merel fijn dat alles goed gaat en dat je nu samen reist alleen is ook maar alleen mooie foto's al gezien op fb.nog een fijne tijd en tot schrijvers maar weer.xxx

  • 12 Maart 2014 - 00:18

    Nelleke:

    Jeeeh! Wat een heerlijk verslag weer, blij dat het zo goed gaat en wat maak je veel mee! En dan de LOTR tour, super! Jaloers!
    Hou dat genieten nog maar even lekker vol Merel!

  • 12 Maart 2014 - 00:18

    Nelleke:

    Jeeeh! Wat een heerlijk verslag weer, blij dat het zo goed gaat en wat maak je veel mee! En dan de LOTR tour, super! Jaloers!
    Hou dat genieten nog maar even lekker vol Merel!

  • 12 Maart 2014 - 19:59

    Maaike:

    Zusjeee! :)
    Wat maak je onwijs veel toffe dingen mee zeg, wauw! :) Heel gaaf! :) Ik wil nog meer foto's zien dus plaats je ze even? ;) Een skydive zou ik zékers aanraden hoor, dus doen! Haha! Geniet geniet, maar dat komt volgens mij wel goed daar. XXX

  • 13 Maart 2014 - 19:39

    Leonie:

    Geweldig verhaal weer! Super om met een auto rond te kunnen toeren. Ga /schrijf zo door. Kunnen wij hier toch een beetje meegenieten. XXX

  • 16 Maart 2014 - 13:41

    Jeannette:

    Dag Merel. Wij genieten heel erg van je verhalen. Wat maak je veel mee en wat schrijf je er leuk over! Fijn dat wij op deze manier met je mee mogen reizen. Heel veel plezier in Nieuw-Zeeland. En o ja, heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag; zo'n bijzondere verjaardag zal je vast niet eerder gehad hebben. Liefs, Jeannette en Paul.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Actief sinds 21 Dec. 2013
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 9819

Voorgaande reizen:

21 December 2013 - 20 Juli 2014

Australie 2014

Landen bezocht: