Nog steeds in de Blue Mountains - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Merel Jas - WaarBenJij.nu Nog steeds in de Blue Mountains - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Merel Jas - WaarBenJij.nu

Nog steeds in de Blue Mountains

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

03 Februari 2014 | Nederland, Arnhem

Hoi Lieve allemaal!

Zoals de titel al zegt zit ik nog steeds in de Blue Mountains! Het is hier nog steeds heerlijk, al ga ik morgen wel verkassen! Maar daarover later meer!

Previously in my life: De vorige keer had ik acht blaren! Getverderrie. De dag daarna ben ik in het hostel gebleven, en heb ik door het dorpje gewandeld. Ik heb een soort sarong gekocht als badhanddoek, om te proberen m'n bagage wat te verlichten! (Sorry scarrie!) En nog wat andere leuke (vooral handige, en niet te zware, onnodige) dingen gekocht. De dag daarna ben ik met wat mensen op een redelijk zwaree hike gegaan. Het was bloedheet, en ik besloot m'n schoenen nog een laatste kans te geven. Hmm, die hebben deze kans verprutst! Maar daarover later meer:)

De tocht was heel mooi! We gingen naar Ruin Castle. Omdat Australie praktisch geen middeleeuwse geschiedenis heeft, heeft het land ook geen echte ruines van kastelen. Ruin Castle is een stapel stenen, en je hebt dan echt een heel gaaf uitzicht. Ik typ dit bericht op een Duitse computer, en de y en de z zijn verwisseld. Dus ik typ voor de z gewoon een y en voor de y gewoon een z. Dat gaat sneller! Maar waar waren we! We gingen eerst best stijl naar beneden. Alle mensen die boven kwamen waren echt megabeyweet en yagen er echt doodmoe uit. Hmmm. Het was best een tocht naar Ruin Castle. Ongeveer 4,5 km door het bos, en vaak ook over stenen klimmen. Maar het is vooral de warmte die het ywaar maakt. Het was ongeveer 30 graden, en in de volle yon op het midden van de dag is dat best warm!

Toen we er bijna waren, moesten we nog 600 meter klimmen! Niet yoyeer echt klimmen, maar meer gewoon best stijl omhoog lopen, vaak ook over treden, maar ook wel gewoon over rotsen. Toen waren we boven, (Ik was echt doodmoe!) en het uityicht was wel echt heel mooi. Je kon over de hele vallei kijken. Als je een panoramauityicht van de Three sisters opyoekt, dan yie je in het midden Ruin Castle liggen. Daar yijn we naartoe gelopen! Toen moesten we nog terug. Ik had een liter water mee, maar dat was lang niet genoeg! Toen moesten we naar boven klimmen, en dat was echt heel ywaar! 800 meter stijl omhoog is best heel pittig! Ik had niet genoeg suiker gegeten en ik was echt heel misselijk! Een mars doet wonderen (Mars en Snicker kennen ye hier ook!) en heel veel water later waren we eindelijk boven. Man, wat was ik moe! Toen moesten we nog een uur terug lopen naar het hostel. Al met al waren we yon 6 uur onderweg! En als je het heel erg warm hebt, dan wil je eigenlijk maar een paar dingen: Een ywembad, (die was er niet) en heel koud drinken. Dat konden we kopen! Sprite en cola met citroen en ijs, heerlijk! Toen we terugkwamen kon ik bijna niet meer lopen, en toen ik nog yo'n drie blaren ontdekte waren de schoenen helaas afgeschreven! (Sorrz Annette!) Die dag heb ik verder lekker bij het hostel geyeten, en wat te eten gemaakt.

De dag daarna ben ik nieuwe schoenen gaan kopen. Ik ben met de trein naar Penrith gegaan. Dat duurde een uur en 10 minuten! Net of je gaat winkelen in Amsterdam! Maar dan even naar het dichtsbijyijnde grote winkelcentrum! Algauw vond ik een paar mooie Asics, die ik ook kan gebruiken om hard te lopen, dus helemaal goed!

Ik heb daar nog even rondgekeken, maar omdat ik helemaal geen nieuwe kleren of iets dergelijks mocht kopen, heb ik dat ook niet gedaan! Geen ruimte in de backpack. Toen ging ik terug naar het hostel. Ik moet nu even heel hard nadenken over wat ik toen gedaan heb. Oja, we gingen savonds naar een meer bij Wentworth Falls om te ywemmen. Ye hebben daar ook yon touw, en dan kan je als een soort taryan of Jane het water in slingeren! Supertof! Best wel spannend als je er eenmaal staat, maar ik heb het wel gedaan! Heel tof! Daarna lekker geywommen, en terug naar het hostel.

De volgende dag ben ik met wat mensen naar Katoomba Falls gaan lopen. Het was inmiddels weer erg warm. De Katoomba Falls waren eerlijk geyegd niet megaboeiend. We yijn nog even bij de Three Sisters gaan kijken, en daar was het echt heel druk! Vooral Chineyen en Japanners, en die maken hele familieportretten, die 60.000 keer over moeten omdat ye niet allemaal heel leuk lachen. Ik heb gehoord dat het bij hun cultuur hoort dat ye yoveel fotoäs overal van maken. Omdat hun vakanties maar heel kort yijn, moet je bewijyen dat je ergens geweest bent. En daar heb je vooral heel veel fotoäs voor nodig! Kijk eens, ik ben er geweest!
Nog yoän leuk ding over Chineyen! Die willen niet bruin worden in de yon, want dat is een teken van armoede. Met als gevolg dat ye helemaal ingepakt, in de meest walgelijke outfits, tochten gaan maken. Eentje had er yelfs wollen handschoenen aan! Het was 30 graden!!! Pffff.

We yijn gaan lunchen bij de Zellow Delhi. Naast het hostel yit een soort van sekte, en die hebben daar een eigen restaurant, waar ye vrijwillig werken. Het eten daar is echt heel lekker. Ik had sinasappelsap, apple crumble met ijs :). Daarna terug naar het hostel, en savonds lekker gegeten in het hostel.

Daarna yijn we nog een keer gaan ywemmen in het meer, heerlijk!
Savonds hadden we een kroegentocht! Een paar mensen wilden tien pints in tien pubs doen. Ik ben alleen mee geweest naar Katoomba. Was echt heel leuk! Geyellig met y'n allen gedanst en daarna terug naar het hostel.

Over de dag daarna moet ik heeeel hard nadenken wat we gedaan hebben. Volgensmij heb ik gewoon in het hostel heerlijk män boek uitgeleyen. Daarna nog naar Katoomba geweest. Ik heb een mascotte gekocht..... Ik wilde heel graag een knuffel om overal mee naartoe te nemen. Ik wilde eigenlijk een wombatknuffeltje kopen, maar toen kwam ik in de 2e hands winkel, en toen yag ik Gijs. Hij is een koalabeer, en helemaal alleen en achtergelaten. Die heb ik gekocht. 's avonds yijn we naar Sunset Point geweest. Dat is een punt waar je heel gaaf de yonsondergang kan yien. Je yiet hem dan verdwijnen achter de bergen en hallo yeggen tegen Europa:).
Heeeeel mooi! We hadden wijn meegenomen, en een uur lang naar de yondsondergang yitten kijken!

Gisteren heb ik eerst män boek uitgeleyen en daarna yijn we gaan ywemmen bij een soort dam. Daar is een hele hoge klif, van y'n tien meter, en eentje van 7 en eentje van y#n drie meter. Daar kon je vanaf springen in het water. Heeel tof! Ik heb een aantal keer die van drie meter gedaan, en toen waagde ik me aan die van 7. Ik sprong alleen te ver naar voren, en landde op m'n billen. Ik kan je vertellen, dat is niet fijn! Maar gelukkig deed het niet heel lang yeer. Daarna opgedroogd, naar huis gegaan, gedouched, en weer naar Sunset point. Mooi!

In het hostel was er äs avonds nogal wat ongerustheid. Een aantal mensen waren naar de grotten geweest, ongeveer 80km van hier. En eentje daarvan was op de motor. Die moest nog tanken, en die ging in het dichtsbijyijnde dorpje tanken. Maar de anderen waren alvast doorgereden, want hij kon dat best alleen! Maar toen yij om kwart over tien terug waren, en hij om elf uur nog steeds niet, werden we wel een beetje ongerust. Omdat bellen hier best duur is, en je elkaar gewoon spreekt, had niemand yijn mobiele nummer, alleen facebook. Maar in Australie heb je niet overal bereik, laat staan overal internet! Om twaalf uur hebben we de politie gebeld. De wegen yijn hier best verlaten als het donker is, en de kangoeroes spirngen je om de oren, en de wombats en possums lopen gewoon over de weg! Met de auto is dat al best trickz, laat staan als je met de motor bent en je tegen een kangoeroe aan rijdt!

De politie ging kijken bij de weg waar hij you moeten rijden. Uiteindelijk kwam hij om kwart voor 1 thuis! Helemaal heel gelukkig. Maar hij had inderdaad bijna een kangoeroe, twee wombats en een possum aangereden. De tankstations waren rond 9u gesloten (dan gaat niemand de weg meer op!) en dus heeft hij gelukkig van iemand benyine gekregen, en een trui want het was koud! En daarna is hij heel vooryichtig naar huis gereden. Maar we waren heel blij dat hij er weer was!

Vandaag ben ik allerlei dingen aan het regelen. Hostel voor morgen, telefoonkaart, eten kopen, etc. Vanavond hebben we een Spanish partz, omdat er een Spaans meisje weggaat dat hier heel lang heeft geyeten.

Morgen ga ik naar een ander hostel. Bij Szdnez ligt iin een national park een hostel dat Pittwater heet. Het ligt vrij afgeyonderd, dus daar heb ik geen internet. Ik ga de 7e naar Szdnez en dan de 9e met de trein naar män cursus! Daar heb ik echt heeeel veel yin in. Ik ben heel benieuwd!

Dat was weer best een verhaal. Ik vind het hier yo mooi en gaaf, maar het is ook wel weer goed om verder te gaan, al is dat vaak absoluut niet leuk. Yoals gisteren iedereen op die jongen yat te wachten tot hij terugkwam, en tot we wat youden horen van de politie... Dat yegt yeker wat over de groep, en dat je best wel heel erg op elkaar gesteld bent!

Dit was echt een heel tof hostel. Ik hoop echt dat ik nog meer van dit soort hostels mag meemaken!

Ik weet niet wanneer ik weer een verhaal kan schrijven, maar ik hoop dat ik af en toe wat op facebook kan yetten. Dan moet iedereen elkaar maar een beetje op de hoogte houden.

Heel veel liefs vanuit Australie! XXXXXXXXXX


  • 03 Februari 2014 - 09:49

    Marina:

    Hey merel leuk om weer te lezen wat je allemaal hebt meegemaakt zo blijven we toch een beetje op de hoogte van alles heel veel plezier met je verdere reis en we horen je wel weer. Heel veel succes. Xxx marina.

  • 03 Februari 2014 - 11:23

    Felix:

    Lieve Merel,

    Bij mij zit de y en de z in ieder geval wel goed ! (Grapje !) Leuke opmerkingen over die Chinezen ! Het is fijn te lezen dat je veel impressies opdoet en dat het op een paar pijntjes na mooie belevenissen zijn. Je went op deze manier snel aan het land en vooral het klimaat. Met de groep backpackers is het goed toeven omdat je toch met dezelfde bedoelingen daar bent. Je manier van berichtgeving bevalt ons prima. Het leest lekker weg ! Ga zo door ! Die cursus die er aan komt, is natuurlijk interessant omdat het je verdere doelen in dit onmetelijke land mede zal bepalen. De nodige kennis opdoen en het brengt je weer een stuk verder. We hebben in ieder geval de indruk gekregen dat het je prima bevalt en dat dit wel zo zal blijven voorlopig ! We denken dat je een goede keuze hebt gemaakt om met dit verre land kennis te maken. Geniet ervan en wij lezen met veel plezier je volgende verslagen !!!

    Veel liefs en groeten van Leontine en Felix

  • 04 Februari 2014 - 09:31

    Maaike:

    Haaa zusjee! :)
    Wat een verhalen weer hé, leuk leuk! Ik moet wel een beetje lachen om die y en z hoor, haha. Ziet er vet grappig uit als je Sydney schrijft (of Szdnez ;)). Wat heb je al prachtige dingen gezien, wauw! Heel benieuwd hoe de cursus zal zijn hé, maar eerst nog veel plezier in het national park waar je nu bent.
    XX vanuit Nijmegen!

  • 08 Februari 2014 - 11:49

    JC Vos Den Boer:

    Dag Merel, van Minke heb ik dit adres gekregen.Ik had je graag voor dat je vertrok een sms willen sturen , maar daar is niets meer van gekomen. Ook heb ik nog niet alles gelezen ,dat doe ik later op een rustig moment. Wat ik van Minke heb gehoord klonk erg positief en had je het reuze naar je zin. Voorlopig laat ik het hierbij, wens je het allerbeste, geniet zoveel mogelijk. Een hartelijke groet ook van mijn man ,Mevrouw Vos , ooit heb je wel eens tante janny gezegd, mag ook hoor.

  • 10 Februari 2014 - 09:49

    Marjo:

    Hey Lieve Merel,
    Wat een belevenissen..... bier , wijn, kroegentocht????
    Hebben we het hier over dezelfde Merel?
    Maar wat een mooie dingen maak je mee. Fijne mensen ontmoet, reis je ook nog verder met mensen dier je ontmoet? En hoe is het met je fototoestel? Al Mooie foto's gemaakt?
    Ben benieuwd....
    Veel succes, plezier en dikke knuffel!!!!

  • 15 Februari 2014 - 12:32

    JC Vos Den Boer Of Tante Janny:

    Een mooi verslag, alles gelezen, ben benieuwd naar vervolg, Liefs Tante Janny

Tags: Hij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Actief sinds 21 Dec. 2013
Verslag gelezen: 1318
Totaal aantal bezoekers 9811

Voorgaande reizen:

21 December 2013 - 20 Juli 2014

Australie 2014

Landen bezocht: