Eerste dagen in Australie - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Merel Jas - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Australie - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Merel Jas - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Australie

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

22 Januari 2014 | Nederland, Arnhem

Hoi allemaal! Nu dan een officieel verslag! Ik ben goed aangekomen in Sydney! Het was best wel een lange reis (Pffffff). Eerst op Schiphol afscheid genomen (snik) en toen door de douane heen. Meteen maar doorgelopen naar de gate. Ik had nog een telefoontje van Acitivty International gehad dat er nog iemand met mijn vlucht naar Sydney ging. Na wat heen en weer gewhatsapp zagen we elkaar zitten. Pieter was 18 en wil duikinstructeur worden. HIj ging met dezelfde vlucht en dat was dus wel gezellig. Samen is zeker beter dan alleen! Eerst naar Dubai, 6,5 uur. De vlucht ging prima. We hadden een heel luxe vliegtuig (B777) met een complete bioscoop aan boord! Niet heel goed geslapen, maar gelukkig wel wat. Daarna even wachten op Dubai en daarna naar de gate voor de vlucht naar Sydney. In het vliegtuig zat ik naast twee gezellige engelse dames. En op een vlucht van 14 uur (jawel, 14 uur) is het toch wel fijn om leuke mensen naast je te hebben. De reis ging wel redelijk vlot, al merk je op het laatst dat je het toch wel een beetje gehad hebt. M'n knieeen deden zeer (volgende keer doe ik een jogginbroek aan!) en lekker slapen ging niet echt. Wat hazenslaapjes gedaan en heel wat films en series verder landden we op Sydney! Helaas bewolkt, maar wel droog. We werden van het vliegveld opgehaald door een shuttlebus, dus we hoefden alleen maar onze bagage erin te gooien en we werden bij het hostel afgezet. Ik slaap op een 6 persoonskamer met nog vier meiden en een jongen. Het bed is prima! Als is het wel erg warm, aangezien de kamer niet bijster goed geventileerd is. Gistermiddag even naar het winkelcentrum geweest voor wat eten. Het eten is hier absurd duur! Voor een kilo appels betaal je zo 5 dollar! En een gewoon bruin brood (wel voorgebakken, want bijna net als in Engeland hebben ze hier geen vers brood) kost ook 5 dollar! Ik heb wat bananen gekocht en appels en water. Gisteravond met wat mensen (o.a. Pieter) naar een park in Sydney geweest en daar wat brood met kip gegeten. Daarna lekker aan hte water in de haven gezeten. Supermooi! En de temperatuur was heerlijk! Nu heb ik net heerlijk geslapen en gedouched. Vandaag m'n buspas aanvragen en m'n Wooff membership. En dan een beetje sightseeen. Ik moet zeggen dat het alleen reizen me nu nog wel redelijk meevalt omdat ik nog wat mensen ken, maar samen reizen lijkt me toch ook wel erg fijn:) Ook weet ik nog niet of hostels wel echt mijn ding zijn, dus ik denk dat ik snel een Wooff boerderij ga zoeken. Lijkt me echt heel tof, en heel fijn om een beetje een basis te hebben! DIkke knuffel uit Sydney, en slaap lekker allemaal! XXXXX

  • 23 Januari 2014 - 00:45

    Scarlett:

    Fijn om te horen dat je reis goed is verlopen Mereltje! Jammer dat het nog niet zonnig was bij aankomst, maar dat zonnetje breekt vast snel genoeg door :). Ben benieuwd naar je sightseeing en activiteiten de komende dagen! Veeeeeel plezier! Knuffels xxxx

  • 23 Januari 2014 - 07:18

    Rinske:

    Inderdaad fijn om te horen dat alles goed is gegaan! En dat je wat mensen kent:)
    22 graden en lekker aan het water zitten klinkt heeeerlijk:)
    Haha, misschien kun je tijdens je reis je vitaminen beter uit vitaminepillen halen dan uit fruit;)
    Veeeeel plezier Merel!!!!:)
    Xx

  • 23 Januari 2014 - 16:20

    Maaike:

    Zusjeee! :) fijn om een berichtje van je te lezen! En ben blij dat je na die vluchten toch een eerste leuke dag in Sydney hebt gehad! Wat lijkt het me gaaf om daar te zijn! Hopelijk heb je vannacht wederom lekker geslapen en ben benieuwd wat je allemaal gaat zien vandaag. Have fun! :) wanneer begint de introductie? XXX uit een grijs Hollandia. ;)

  • 23 Januari 2014 - 16:45

    Minke:

    Leuk om wat te lezen van je!!! Ben zo benieuwd wat je verder mee gaat maken! Heel veel plezier!! XXX

  • 23 Januari 2014 - 18:37

    Nelleke:

    Dat doe je goed Merel! Je eerste vrienden maken, Sydney ontdekken, en ook nog gezond eten! Je kunt het!

  • 24 Januari 2014 - 13:58

    Merel:

    Hoi Merel,

    Zo stoer dat je nu echt onderweg bent. Ik ga je zeker volgen en ben eigenlijk best wel trots op je! (oké, dat klinkt een beetje gek omdat we elkaar al eeuwen niet gezien hebben maar ik meen het wel :D) Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Actief sinds 21 Dec. 2013
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 9820

Voorgaande reizen:

21 December 2013 - 20 Juli 2014

Australie 2014

Landen bezocht: